בעלי אופנועים רבים נמנעים מלעשות ביטוח מקיף לדו גלגלי שלהם. האמת היא שלביטוח זה יצא שם רע והוא מושמץ בקרב האופנוענים מפאת מחירו הגבוה. ובכלל נושא הביטוחים הוא נושא רגיש מאוד לכל רוכבי הדו גלגלי שכן מחירי הביטוחים בארץ ביחס לכל העולם הם גבוהים ביותר. אם באירופה מחירי הביטוחיים הם סמליים בלבד וזאת על מנת לעודד אנשים לעבור לרכב דו גלגלי, בישראל תוקעים מקלות בגלגלים אלו שוב ושוב כאשר אפילו קטנוע 50 סמ"ק נאלץ לשלם ביטוח שעלות כפולה מביטוח של כלי רכב בעל ארבעה גלגלים.
על אף הכעס המוצדק של בעלי הקטנועים והאופנוענים הם מחויבים לחוק ומצריכים לבטח את הכלי שלהם לפחות בביטוח חובה. בעקרון קיימים ארבעה סוגים של ביטוחים:ביטוח חובה, ביטוח צד ג', ביטוח מקיף וביטוח מקיף חלקי.
ביטוח חובה מבטח אותנו במקרים של נזקי גוף ומוות. ביטוח החובה מכסה את כל המעורבים, כל אלו שהייתה להם נגיעה לתאונה: בין אם זה הנהג עצמו, הולכי רגל או נוסעים במכוניות אחרות. ללא ביטוח חובה אסור לנהג לעלות על הכביש.
ביטוח צד ג'- החוק אינו מחייב עשיית ביטוח צד ג' ורכישה פולסה זו נתונה לשיקול דעתו של הרוכב. ביטוח צד ג' אינו מכסה נזק שנעשה לכלי הרכב שלך אלא מכסה באופן חלקי עלויות של נזק שנגרם בגללך בעת נסיעה על כלי הרכב שלך לכלי רכב אחר.
ביטוח מקיף הינו ביטוח רשות. כלומר, ביטוח אופציונאלי לשיקול דעתו של הרוכב. מטרתו של ביטוח זה היא לכסות את עלות הנזק שיגרם לבעל הכלי במקרים של תאונה, גניבה הצתה וכולי. הביטוח הוא ביטוח רכוש. כאשר עושים ביטוח מקיף חשוב לראות מה פוליסת הביטוח מציעה שכן יש הבדלים בהגדרה של גרימת נזק ביו פוליסה אחת למשניה. ביטוח מקיף לאופנוע גבוה יותר ביטוח מקיף לרכב שכן לאופנועים סיכוי גבוה יותר להיגנב. כמו כן בביטוח מקיף יש סעיף השתתפות עצמית. רוכבים רבים מוותרים על ביטוח מקיף בגלל סעיף זה שכן לפעמים גובה ההשתתפות הוא מופרז. חברות הביטוח נבדלות זו מזו בדרישה שלהם להשתתפות עצמית כמו גם בהיקף ובגובה ההשתתפות העצמית.